ما در این مقاله به مقایسه کولر های گازی با کولرهای آبی می پردازیم

آموزش های جامع فنی

ما در این مقاله به مقایسه کولر های گازی با کولرهای آبی می پردازیم

کولرگازی , با تبدیل گاز به مایع و آن گاه مایع به گاز ساخت خنکی می کند ( گرما را می گیرد ) . کولر گازی در سال ۱۹۰۲ میلادی بوسیله ویلیس کریر ابتکار شد .

کولرهای گازی گونه های مختلفی دارا هستند :

*کولرهای یک تکه یا پنجره ای

*کولرهای دو تکه ( اسپلیت )

*کولرهای پرتابل ( قابل حمل )

*کولرهای ایستاده

کولرگازی در تهویه و تبرید جایگاه خاصی داراست زیرا با گاز از گرما می کاهد و برخلاف کولر آبی , رطوبت را ارتقاء نمیدهد .

از این جهت مناسبترین کولر برای بخشها مرطوب است .

لزوم سرويس به موقع كولر گازي

ممکن است خیلی از مردمان به دلیل مشغله دوچندان و یا این که هزینه سرویس كولر های گازی عملا تا زمان خرابی و خاموش شدن دستگاه های كولر گازی هیچ وقت به سرویس آن فكر نكنند و این كار را فقط هزینه ای بی عامل بدانند .

همگی اثاثیه و خودرو آلات مكانیكی به خدمت های زمان ای نیاز دارا‌هستند احتمال دارد معمولی ترین نمونه در این زمینه اتومبیل شما باشد در صورتیکه در حین مقرر و مطلوب خدمت های موردنیاز انجام نگردد عملا قدمت ماشین كوتاه شده وو هزینه تعمیرات آن زیاد مضاعف خواهد شد .

در صورتیکه كولر های گازی سرویس نشوند به دلیل كثیفی , عملا بازه زمانی زمان بیشتری را جهت خنك نمودن محیط صرف می‌کنند این مسئله در وهله نخستین منجر ارتقاء مصرف برق و هزینه پرداختی آن می شود .

رمز انجام بدلیل كاركرد دوچندان كمپرسور و ارتقا آمپر مصرفی ممكن است پیروزی دستگاه , سیم كشی و چه بسا كمپرسور زخم دورازشوخی و غیر قابل جبرانی ببیند این قضیه می‌تواند برای شما هزینه گزاف تعمیرات را به دنباتل داشته باشد .

با صرف هزینه اندك واحد داخلی و بیرونی ( پنل و كندانسور ) شما شستشو میشود و همینطور به صورت بدون‌پول گاز دستگاه شما چك می‌گردد . شما ضمن صرفه جویی در مصرف برق مخارج خویش را هم كاهش داده اید .

همینطور مقطع زمان بیشتری با خاطری سهل و آسان از هوای مطبوع دستگاه خویش لذت ببرید

 کولر آبی

تعمیر کولر آبی هنگامی نیاز است که شما سرویس کولر آبی خویش را انجام داده اید البته باز نیز کولر آبی به نیکی کار نمیکند , شرایط فعلی وقتشه که شما به تفکر تعمیر کولر آبی‌ خویش باشید تا بتوانید در گرمای فصل تابستان از خنکای باد آن لذت ببرید . برای این کار میتوانید از یک تعمیرکار کولر امداد بگیرید ولی پیشین از آن با قرائت مقاله تحت خودتان عیب یابی کولر را انجام دهید در صورت درست نشدن به سرویس کار کولر اطلاع دهید .

سرویس کولر آبی :

قبلی از رفتن به روی پشت بام برای سرویس کولر آبی ابتدا تمام روزنه های کولر را در اتاق ها و سالن باز فرمائید تا در صورت روشن شدن کولر به موتور آن فشار وارد نشود . پس از رفتن به پشت بام از یک نفر درون خانه بخواهید که کولر را روشن نماید تا مطمئن گردید در اکنون تعمیر کولر آبی خویش می‌باشید سپس با پشت دست به بدنه کولر دست بزنید تا مطمئن گردید کولر خاموش است و برق ندارد .

۱ . بررسی پوشال کولر آبی

پوشال های کولر آبی خویش را بشویید و در صورت وخیم بودن آن را تعویض نمایید که خوب تر است هر دو سال یکبار پوشال کولر خویش را عوض نمائید اما این فرمان خیلی به موقعیت آب و هوایی محل معاش شما وابسته است . دقت نمائید هنگام خرید پوشال نیز سایز با گنجایش کولر بگیرید .

۲ . بررسی موتور کولر آبی

هر کولر آبی یک پمپ آب دارااست که کار گردش آب و یک دینام که کار گردش هوا را انجام می‌دهد که هر چه این دو موتور سالم تر باشند سعی کولر با صرفه تر می شود براین اساس هنگام سرویس کولر آبی این دو موتور را تمیز کرده , آنگاه آن‌ها‌را روغن کاری نمایید . توجه فرمایید پیش از روشنن کردن کولر پروانه را با دست بچرخانید تا روان شود .

۳ . تهیه سایه بان برای کولر آبی

چنانچه کولر آبی شما پایین تابیدن بدون واسطه آفتاب قرار داشته باشد در اثر گرمای فراوان بدنه کولر داغ می نماید , به همین دلیل به خیر خنک نمی‌کند پس حتما برای کولر آبی خویش سایه بان تنظیم نمایید .

۴ . شستشوی کولر و کف کولر را فراموش نکنید

عیب یابی و تعمیر کولر آبی :

۱ . زمانیکه موتور کولر کار می نماید البته کولر خنک نمیکند :

کم بودن یا عدم وجود آب در تشتک

پاره بودن شلنگ رابط

فعالیت نکردن واتر پمپ

مسدود بودن شکاف ناودان ها

تنظیم نبودن تسمه

پاره بودن پارچه برزنتی لرزه گیر

نیم سوز شدن موتور فن

کم بودن مقدار پوشال ها

۲ . سر و صدای مضاعف کولر :

شل بودن پولی ها یا این که یکی پولی ها

موتور فن تاب برداشته

گشاد شدن یاتاقان ها

صدا از موتور فن هست

خراب بودن تسمه

۳ . سرریز شدن آب کولر :

می‌تواند به دلیل تهیه نبودن فلوتر باشد

۴ . کم بودن میزان باد کولر :

بسته بودن اطراف کولر که سبب ساز می شود هوادهی به کولر درست انجام نشود .

عملیات چرخاندن توربین هوا که به عهده موتور و تسمه است به درستی انجام نمیشود .

طولانی بودن شبکه کولر و پیچ های مو جود در آن , از توان باد کولر می کاهد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!