آموزش نگهداری و سرویس کولر های گازی و تفاوت آن با کولر های آبی

آموزش های جامع فنی

آموزش نگهداری و سرویس کولر های گازی و تفاوت آن با کولر های آبی

سرویس کولر گازی می بایست به طور زمان ای صورت بپذیرد تا قدمت اثرگذار و تلاش کولر گازی ارتقاء یابد . تعمیر و تعویض قطعات کولر گازی در صورت لزوم قادر است از پیدایش مشکلات جدی و آسیب به بخش های مهم کولر گازی پیشگیری نماید . تعمیر کولر گازی کاری تخصصی است اما با سرویس به موقع می توان جلوی آسیب های بعدی را گرفت .

 

سرویس کولر گازی و شستشوی پنل داخلی

ابتدا برق مهم دستگاه را انقطاع کرده آن گاه اقدام به سرویس کولر گازی فرمایید . حالا فریم جلویی پنل داخلی را باز فرمائید نیاز یبه استفاده از پیچ گوشتی نیست . با باز کردن فریم پنل , فیلترها در معرض رویت کرد قرار میگیرند . دوتا فیلتر را بیرون کرده و تمیز فرمایید . برای تمیز کردن و شستن فیلتر کولر گازی , می توان از فشارآب یاری گرفت . به کارگیری از شوینده برای شستن فیلتر ضرورتی ندارد .

با به کار گیری از آب و با امداد آب پاش روی کویل های کولر آب پاشیده و این قسمت را تمیز فرمائید . استفاده از مسواک برای پاک کردن کویل ها بسیار کاربردی است . در شرایطی‌که کولر گازی در اطراف آشپزخانه نصب شده باشد می بایست کویل ها را با استفاده از مایع گاز پاک کن و یا این که دستگاه بخار شوی تمیز کرد . چربی ها و بخارات غذایی روی کویل ها را کثیف و آلوده می نماید که می بایست بر طرف شود .

هنگام نظافت کردن سنسور بسیار مراقب باشید . خلل در کارایی سنسور منجر به عدم تهیه دمای محیط می شود . در صورت انواع در کنترل و تنظیم دما با سرویسکار کولر گازی تماس حاصل نمایید .

اکنون فریم پنل جلویی را ببندید . سرویس کولر گازی را با سرویس پنل خارجی ادامه دهید . فراموش نکنید برق محل ورود حتما جدا باشد .

قسمت پشت کولر و کندانسور را با استفاده از فشار آب کارواش خانگی می‌توانید به خیر منزه نمائید . خیس شدن فن بیرونی در هنگام شستشوی کندانسور مشکلی ساخت نخواهد کرد . حرفه بیرونی عایق است و آسیب نخواهد مشاهده کرد . توجه فرمائید فشار آب فراوان نباشید چون به قطعات الحاقی آسیب می‌رساند .

به باکس برق نگاه نمائید احتمالا پر‌از گرد و غبار است . با پاک کردن این قسمت سرویس کولر گازی را ادامه دهید . با پیچ گوشتی تمامی پیچ های سیم برق را ببندید احتمال شل بودن پیچ در‌این قسمت بسیار است . علت مهم صدای کولر گازی در هنگام کار کردن مرتبط با عالی بسته نشدن و لق شدن پیچ های پنل بیرونی است . این کار را با توجه انجام دهید . توجه فرمائید در صورت هر جور آسیب به باکس برق , کولر گازی کارکشته به کار کردن نخواهد بود .

آموزش ارتقا خنک کنندگی کولرگازی و کولرهای آبی

درباره با آموزش ارتقاء خنک کنندگی کولرگازی و کولرهای آبی و نقش آن ها در زندگی‌های مدرن بایستی اذعان داشت که به دلیل حالت جغرافیایی میهن عزیزمان کشور ایران و آب‌وهوای گرمش و همینطور گریزو فرار وصال فصول گرم , کولرها به‌نوعی در مقام وسایل ضروری برای تأمین رفاه خانواده قرارگرفته‌اند . به‌طوری‌که امروزه بیشتراز ۶۵ درصد خانوارهای شهری و حدود ۲۰ درصد خانوارهای روستایی از این دستگاه به کار گیری مینمایند . احتمال دارد دیدنی باشد که بدانید فعلا در حدود ۸/۵ تا ۹ میلیون کولر در خانوارهای اهل ایران موجود هست و سالیانه نزدیک به ۵۰۰ هزار دستگاه تازه به ایجاد می رسد .

حتماً می دانید که کولرهای آبی , مضاعف کمتر از کولرهای گازی برق مصرف مینمایند ( ۵۰۰ وات در قبال ۲۰۰۰ وات ) و تعداد کولرهای آبی‌ مورداستفاده , فراوان بیشتر از کولرهای گازی در خانه‌ها و اماکن دیگر است . درباره‌ی کولرهای گازی می بایست اعلام کرد که کارکرد این دستگاه‌ها شباهت متعددی به سیستم یخچال فریزر دارااست و خوب تر است در بخشها گرمسیری و دوچندان مرطوب مورداستفاده قرار گیرند ولی در کنار بازدهی خوب تر آن ها می بایست این نکته را نیز اعلام کرد که ارزش و هزینه مراقبت از آن ها به‌مراتب فراتر از کولرهای آبی هست . البته چنانچه به هر نحوی می خواهید بازدهی یا این که به عبارتی اثر خنکی کولرهای خویش را تا بالاترین حد ارتقاء دهید حتمی است نکاتی تعدادی را به خاطر داشته و انجام دهید . دقت داشته باشید در حیث به چنگ آوردن این نکات علاوه بر بهره‌مندی از بازدهی فراتر , هزینه‌های کمتر مصرف انرژی را هم برای شما به همراه خواهد داشت .

طریقه ارتقاء بهره‌وری و خنک کنندگی کولرگازی

او‌لین نکته راجع‌به تناسب گنجایش کولرگازی با متراژ مکان موردنظر است . فراوان اهمیت داراست که گنجایش برودتی کولرگازی متناسب با فضای مورداستفاده و وضعیت آب‌وهوایی محل معاش ( ازلحاظ دما و رطوبت ) گزینش شود . کولرگازی های بزرگ‌تر از حد نیاز صرفا سبب ساز مصرف بی‌مورد انرژی الکتریکی میشوند . از کولرهای گازی برای بخش ها گرم و مرطوب استفاده نمایید .

کلید باد زن ( فن ) در کولرهای گازی به شما امکان می دهد هنگام شب از دستگاه تنها برای تهویه به کار گیری نمائید . این مورد , هزینه برق مصرفی کولرگازی را به میزان متعددی کاهش می دهد .

استفاده بی‌مورد و یا این که همزمان از وسایل خانگی گرمازا مثل :

اجاق گاز , سماور , لامپ‌های مختلف و . . منجر ارتقا گرمای دفتر کار و سکونت می‌گردد و نیاز به استفاده از کولر را ارتقا میدهد . حتی‌الامکان از روشن کردن بی‌دلیل وسایلی مانند موردها ذکرشده اجتناب فرمائید .

برای کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و ساخت گرما بوسیله وسایل , بهتر است کارهایی مثل پخت‌وپز , شستشو و اتوکشی را در ساعاتی انجام دهید که گرمای هوا کمتر است .

همان‌طور که میدانید کولرهای گازی ازجمله پرمصرف‌ترین وسایل خانگی می‌باشند . بدین ترتیب درصورتی‌که ضرورتی به به کارگیری از این گونه کولر نیست بهتر است در به کار گیری از آنها دوری کنید . در توا‌ن قابلیت از روشن نگه‌داشتن مداوم کولرگازی در روز خودداری کنید . البته در شرایطی‌که به کارگیری از کولرهای گازی لازم است می بایست همت شود تا از به کارگیری در ساعت پیک مصرف برق ( از نیم ساعت قبلی از اذان مغرب تا ۳ ساعت بعدازآن ) که مصرف انرژی الکتریکی در کانال برق مملکت به حداکثر میرسد پرهیز کرد .

مدام به یاد داشته باشید هنگام خرید دستگاهی را تعیین نمائید که دارای نماد استاندارد و برچسب انرژی باشد و با دقت به برچسب انرژی دارنده بالاترین مرتبه سعی و بازدهی باشد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!