۵ استدلال برای خرید کولر گازی اینورتر ( کم مصرف ) به جای کولر معمولی (اسپلیت) و مزایای این کولر گازی

آموزش های جامع فنی

۵ استدلال برای خرید کولر گازی اینورتر ( کم مصرف ) به جای کولر معمولی (اسپلیت) و مزایای این کولر گازی

سرعت کمپرسور کولر گازی های معمولی اثبات بوده و یا این که درحدعقل یا این که حد بخش اعظم ترین شرایط قادر است کار نماید

مزایای کولر گازی اینورتر

آیا تا به اکنون تامل نموده اید که تفاوت در میان کولر گازی اینورتر و کولر گازی معمولی چیست؟ در‌این مقاله ۵ مورد از مزایا کولر گازی اینورتر ( کم مصرف ) نسبت به کولر گازی معمولی ( اسپیلت ) را خواهید خواند

۱ – سازش بدون نقص کولر گازی اینورتر با محیط زیست
حفاظت محیط زیست کولر اینورتر

اسپیلت اینوتر دارنده سیستمی است که سبب میشود کمپرسور آن دارنده سرعت متغیر باشد که با اعتنا سنسوری که در اینوتر موجود است تهیه اقتدار موتور بر پایه ی دمای محیط بوده و همین دستور منجر کاهش مصرف برق و صرفه جویی در انرژی خواهد شد که‌این مطرح ترین تفاوت دربین کولر گازی اینوتر و معمولی است

این درحالی است که که سرعت کمپرسور کولر گازی های معمولی اثبات بوده و یا این که درحدعقل یا این که حد بخش اعظم ترین شرایط قادر است کار نماید

۲ – صرفه جویی در هزینه

با اعتنا به روش سعی پیچیده ی اینورتر , کمپرسور آن در تمام بازه زمانی با تمام گنجایش اتوماتیک نمی‌کند , وقتی که سرعت آن زیر است انرژی مایحتاج هم کمتر است و هزینه مصرف برق شما هم کاهش می‌یابد

۳ – صدای کمتر

به دلیل این‌که کمپرسور کولر گازی اینوتر به طور دائمی خاموش و روشن نمی شود علاوه بر مصرف برق کمتر صدایی کمتر از این کولر گایز به گوش می سید زیار شروع شدن هرباره کولر گازی های معمولی صدایی به‌دنبال خواهد داشت

۴ – ارتفاع قدمت فراتر

تکنولوژی اینورتر ها خیر صرفا منجر شده تا سوزوسرما وگرمای این دستگاه بادوام خیس شود , بلکه به دلیل استحلاک کمتر سبب ارتقاء ارتفاع قدمت قطعات کولر گازی می شود .

۵ – سرعت بیشتر در گرمایش و سرمایش در کولر گازی اینورتر

و استدلال انتها این‌که کولر گای اینورتر می‌تواند اتاق شما‌را سریعتر از کولرهای معمولی سرد یا این که گرم نماید . بدین استدلال که در اولِ استارت به کار , کولر گازی اینورتر اقتدار بیشتر نسبت به کولر های معمولی مصرف می نماید و هنگامی که به دمای متبوع رسید توان آن و همچین مصرف آن به شدت کاهش می‌یابد که سبب ساز صرفه جویی در مصرف برق می شود

کولرگازی اینورتر چه می‌باشد ؟

نسل نو کولر های گازی یا این که اسپلیت ها , کولرهای اینورتر می‌باشد , که احتمال دارد مردمان به کولرهای گازی اینورتر کولرهای گازی کم مصرف هم بگویند .

ولی استدلال این که کولرهای اسپلیت اینورتر را به اسم کولر گازی کم مصرف می‌شناسند چیست؟
در نسل دیرباز کولرهای گازی یا این که اسپلیت ها با کمپرسور به دور اثبات , سعی سیستم تهیه دمای کولر به این صورت بود که استفاده کننده دمای متبوع خویش را روی اسپلیت تهیه نموده و اسپلیت یا این که کولر گازی هم با تشخیص دمای محیط از روش ترموستات داخلی به محض این که دمای محیط با دمای تهیه و تنظیم شده روی دستگاه را یکی تشخیص می اعطا کرد موتور یا این که کمپرسور کولر را خاموش می‌کرد .

کولرگازی اینورتر

بطور نمونه استفاده کننده کولر گازی یا این که اسپلیت خویش را روی دمای ۲۴ رتبه سانتی گراد تهیه می‌نماید , کولر گازی یا این که اسپلیت دمای محیط را به ۲۴ رتبه سانتی گراد میرساند و ترموستات داخلی آن به محض تشخیص دمای ۲۴ مرتبه محیطی امر خاموش شدن موتور کولر گازی یا این که اسپلیت را داده و در غایت موتور دستگاه خاموش می شود .

ولی در‌این زمان ترموستات بی کار نیست و هر لحظه در حالا تشخیص دمای محیط است و کماکان در صورت احساس کردن دمایی غیر از دمای تهیه و تنظیم شده بوسیله استفاده کننده , فرمان ضروری را جهت روشن شدن دوباره موتور یا این که کمپرسور کولر می دهد .

اسپلیت اینورتر

این خاموش و روشن شدن پی درپی موتور اسپلیت یا این که کولر گازی سبب ساز آمدن شوک الکتریکی به موتور و همینطور ارتقا مصرف برق در طول آغاز دوباره کمپرسور می‌شود و همین استدلال یک کدام از مشکلات کولر های گازی و اسپلیت های سابق میباشد که در نسل نو کولرهای گازی و اسپلیت ها رفع شده است .

در نسل تازه کولر های گازی و اسپلیت سیستم کارایی تهیه و تنظیم دمای محیط بشرح پایین عوض شده نموده است :

در نسل تازه کولرهای گازی و اسپلیت به جای به کار گیری از کمپرسورهای بدور اثبات که برای تهیه و تنظیم دما امر ترموستات بایستی موتور دستگاه را خاموش و روشن نماید , تا دمای محیط به تعادل رسد از سیستم کمپرسورهای به دور متغیر به کار گیری شده است .

کمپرسورهای بدور متغیر مستعمل در کولرهای گازی و اسپلیت نسل نو این قابلیت را می‌دهد که با وصال دمای محیط به دمای ما یحتاج استفاده کننده به جای خاموش نمودن کمپرسور یا این که موتور دستگاه , به دور موتور را کاهش دهند تا از آمدن شوک الکتریکی ناگهانی به موتور دستگاه و کمپرسور در حین آغاز دوباره کمپرسور و در سود مصرف برق بیشتر پرهیز بعمل آید .

در واقع فقط تفاوت نسل دیر باز کولر های گازی و اسپلیت با نسل تازه آنان در گونه کمپرسور آنان هست که در نسل دیرباز از کمپرسورهای به دور اثبات مصرف شده شده‌است البته در نسل نو کولرهای گازی و اسپلیت از کمپرسورهای به دور متغیر مستعمل شده‌است که همین تغییر و تحول منجر تفاوت در ارزش کولر های گازی و اسپلیت اینورتر در نسل نو شده‌است .

ولی ناگفته نماند , تبلیغاتی که شرکت ها وارد کننده کولرهای گازی اینورتر بر پایه ی کاهش مصرف برق ۶۰ درصدی درین کولرها دارا‌هستند خیر ثابت شده‌است و خیر منطقی . بطور نمونه فرض فرمائید در ماه های تیر و مرداد که دمای هوا چه بسا به ۴۰ جايگاه نیز می‌رسد و کولر شما و کمپرسور آن برای تامین دمای هوای دلخواه و مناسب به عنوان مثال ۲۴ جايگاه نسبتاً به طور دایم در اکنون کار میباشند , به لحاظ شما آیا حقیقتا میزان کاهش مصرف برق فقط بدلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و آغاز آهسته بدور موتور کمپرسور کولر اینورتر قادر است تا ۶۰ درصد باشد؟

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!