بررسی چهار روش ارزان و معمولی برای باز کردن چاه دستشویی ایرانی و توالت فرنگی

آموزش های جامع فنی

بررسی چهار روش ارزان و معمولی برای باز کردن چاه دستشویی ایرانی و توالت فرنگی

برای بخش اعظمی از ما اتفاق افتاده است که کاسه دستشویی یا این که سرویس بهداشتی منزل مان گرفته باشد و آب از آن بالا زده باشد . در اینجا چهار روش معمولی و فارغ از نیاز به ابزارهای مختص ( نظیر دستگاه لوله بازکنی ) را برای شما توضیح می‌دهیم . ولی یادآور می شویم که شستشو زمان ای و منظم توالت یا این که کاسه دستشویی ایرانی و فرنگی قادر است در دوری از این کار اثر گذار باشد .

باز کردن چاه دستشویی

پیش از آغاز هرکاری به خواسته باز کردن گرفتگی چاه دستشویی ( Toilet ) , دقت داشته باشید هنگامیکه آب در کاسه دستشویی ایرانی یا این که خارجی گیر نموده است و ذیل نمی رود , مجدد سیفون نزنید یا این که آب فراوان نریزید , چون این کار باعث راز ریز شدن آب و طاقت فرسا شدن کار شما می شود . راجع به کاسه دستشویی فرنگی , هنگامیکه آب تحت نمی رود , روزنه سیفون را از درون مخزن ان ببندید , تا آب چه بسا بصورت قطره ای هم وارد کاسه دستشویی فرنگی نشود .

نکته دیگری که پیش از استارت کار می بایست بطور یگانه برای دستشویی فرنگی رعایت فرمایید , این است که فضای خزینه یا این که کاسه دستشویی را با دستمال دستشویی , مجله یا این که چیزی شبیه بپوشانید تا در صورت راز ریز آب , این مواد آب را به خویش جذب نمایند . ضمن این که صفحه پاک کردن کف گرمابه را آسانتر می نماید . همینطور به کار گیری از یک دستکش , روشن کردن هواکش و پوشیدن جامه منحصر این کار هم پیشنهاد می شود!

پیش از آغاز از استفاده از هر جور ماده یا این که ابزاری برای بازکردن گرفتگی چاه سرویس بهداشتی , همت فرمایید منشا این گرفتگی را پیدا فرمائید . درصورتی که آب داخل کاسه پاک است , مشاهده کنید که چیزی در مسیر چاه گیر نکرده باشد که در اینصورت با برداشتن آن , می‌توانید گرفتگی را برطرف نمائید . چنانچه شیء گیر کرده در مسیر دوچندان بزرگ است که نمی توانید با دست آن را بیرون نمایید استفاده از تلمبه را هم آزمون نکنید , زیرا این کار بیهوده است .

استفاده از تلمبه دستی

در واقع اولی روش به کارگیری از تلمبه دستی است که انتهای آن از لاستیک میباشد . برای این کار حتما یک تلمبه عالی که در کشور‌ایران معمولا تلمبه های گونه چوبی میباشند را گزینش فرمایید . برای این کار تلمبه های کوچک پلاستیکی معمولا پاسخ نمی دهد . دقت فرمایید که پیش از به کارگیری از تلمبه آن را حتما برای مدتی در پایین آب گرم بگیرید تا قابل انعطاف شود و انعطاف پذیری داشته باشد و بتواند وضعیت بستن روزنه چاه و ساخت خلاء را صورت دهد . هنگام تلمبه زدن دقت فرمایید که تلمبه هنگام بالا و ذیل رفتن با آب به جلو و عقب بیاید و خیر هوا .

نخست تلاش فرمائید که آهسته تلمبه زدن را آغاز فرمایید چون اولی تلمبه زدن هوا را به باطن کاسه می‌کشد . آنگاه پاره ای سریعتر و با اقتدار متعددی این کار را انجام دهید . دربین ۱۵ تا ۲۰ بار تلمبه زدن معمولا راه و روش چاه را باز می نماید . چنانچه همانگونه که ذکر شد شیء بزرگی در چاه نباشد , تلمبه زدن شیوه چاه را باز می نماید . اما همانگونه که ذکر شد احتمالا حتمی باشد تا ۲۰ بار این کار را انجام دهید . در صورتی‌که در غایت تلمبه زدن آب را به داخل چاه کاسه دستشویی کشید , به احتمال فراوان منش چاه باز شده‌است ; ولی برای اطمینان مجدد کاسه دستشویی را با آب شلنگ یا این که سیفون لبریز نمائید تا از رفع گرفتگی لوله کاسه سرویس بهداشتی مطمئن گردید .

در حالتی‌که گرفتگی در مسیر لوله فاضلاب باشد , احتمالا نیاز باشد که چندبار پر کردن کاسه سرویس بهداشتی و تلمبه زدن را باز نمائید تا در نهایت آب در کاسه دستشویی و مسیر لوله به راحتی جریان یابد و در مرحله پایان کاسه دستشویی هیچوقت از آب پر نشود .

ماده لوله بازکن ساخته شده با دست

یکی دیگر از طریق های معمولی و ارزان باز کردن لوله یا این که چاه سرویس بهداشتی به کار گیری از مواد ساخته شده با دست است . برای تنظیم چنین ماده ای ابتدا دستکم دو لیتر آب را بجوشانید ; دقت فرمایید که حجم آب می بایست فراوان باشد تا بتواند رویه چاه را گشوده نماید . اعتنا نمائید که آب خیلی گرم و در توا‌ن جوش نباشد که به سرامیک آسیب بزند و خیر خیلی سرد باشد . آن‌گاه یک فنجان جوش شیرین و دو فنجان سرکه را داخل کاسه دستشویی بریزید . این ترکیب ماده شیمیایی تولید می نماید که فاضلاب و مواد گیر کرده را باز می نمایند . آنگاه آب گرم را به آرامی باطن کاسه و از بالای آن و خیر از نزدیک گلویی لوله بریزید . این حجم آب گرم و فراوان می‌تواند گرفتگی را بر طرف نماید . این مخلوط با آب را برای مدتی به میزان یک شب بگذارید بماند . در حالتی‌که گرفتگی ناشی از جسم دشوار و بزرگ نباشد , این ترکیب معمولا فاضلاب و مواد گیر کرده در لوله را شسته و می‌برد ; در غیر این صورت بایستی از طریق دیگری استفاده فرمائید . توجه فرمایید که مایع لوله بازکنی مهیا با امر به کار گیری هم در بازار وجود دارد که درصورت تمایل میتوانید با صرف هزینه ای از آنان استفاده فرمائید .

استفاده از مفتول فلزی مانند چوب لباسی فلزی

روش دیگر می‌تواند استفاده از یک مفتول فلزی یا این که چوب لباسی فلزی باشد . برای این کار می بایست چوب لباسی فلزی را گشوده نمایید , آنگاه انتهای مفتول فلزی را با یکپارچه بپوشانید تا نصیب تیز آن به سرامیک زخم نزند . این روش برای حالتی که گرفتگی یا این که جسم گیر کرده در اولِ لوله چاه باشد , موثر است . حالا قسمت با پارچه پوشانده را داخل با چرخاندن مفتول درون لوله بکنید تا به شیء گیر کرده برسید , این کار را تا جای ممکن و تا زمانیکه آب درون لوله به جریان بیفتد ادامه دهید . در شرایطی‌که شما به شیء یا این که گرفتگی نرسیده اید , مشخصا جسم گیر کرده دردسترس شما نیست . دراین‌صورت بایستی روش دیگری را آزمون نمایید . درصورتیکه که منش چاه باز شد , مجدد کاسه توالت را از آب پر نمایید تا از گشوده بودن لوله فاضلاب اطمینان حاصل نمایید . دراین‌صورت در‌حالتی که آب به کندی پیش می‌رود احتمال دارد جسم گیر کرده به جایی عقب خیس در لوله رفته باشد که در این‌حالت می بایست از طریق دیگری مثل پمپ و

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!