چگونگی خارج کردن کلید از ته چاه آسانسور و دو چاه کن گیر افتاده در عمق چاه

آموزش های جامع فنی

چگونگی خارج کردن کلید از ته چاه آسانسور و دو چاه کن گیر افتاده در عمق چاه

گهگاه به دلیل بی توجهی , یا این که شتاب شاهد رها شدن یا افتادن کلید از دستمان بوده ایم , گاهی اوقات کلید جایی می افتد که در آوردن آن مضاعف دشوار و مشقت بار است , نظیر افتادن کلید زیر پل فلزی جوی آب و امثالهم . . . . . . . . .

فضای دربین دو درب طبقه و کابین محل افتادن کلید به کف چاه

مسافت در میان درب طبقه با درب کابین معمولا ( حدود ۲۵ الی ۳۰ میلیمتر است

یکی این موردها هنگام ورود یا این که خروج از کابین بالابر میباشد , که کلید بعد از رها شدن از دست , صحیح از شیار یا این که خلأ در بین درب کابین و درب طبقه به پائین سقوط نماید .

با دقت باینکه در مسیر عمودی درز دربین دو درب که مسافت آن‌ها معمولا ( حدود ۲۵ میلیمتر الی ۳۰ میلیمتر می‌باشد , مانعی نیست با افتادن کلید درون این درز , کلید مستقیما ( به کف چاه می‌رود .

در چنین وضعیتی چکار می بایست کرد؟

یک‌سری استراتژی برای برداشتن کلید از کف چاه بالا بر موجود هست :

شایسته ترین مورد تماس با سرویسکار آسانسور میباشد

اولیه کار این است که با مسئول ساختمان تماس بگیریم و از وی بخواهیم با باز کردن درب او‌لین طبقه بالابر و رفتن به کف چاه کلید را برداشته و تحویل کند .
روش دوم تماس با سرویسکار یا محل کار شرکت آسانسوری که محافظت بالا بر را به عهده دارد , منوط به در اختیار داشتن شماره تماس آنان , بعد از تماس و هماهنگ شدن با حضور سرویسکار بالا بر در محل , با رفتن به کف چاه آسانسور و برداشتن کلید ایراد را حل خواهد کرد .
روش دیگری موجود هست , گرچه مقداری ایراد است , البته ممکن است بتوان با مقداری شکیبایی خرج دادن کلید را درآورد :

با استفاده از چراغ قوه محل کلید را در کف چاه پیدا میکنیم

ابتدا بایستی آهن ربای قدرتمند که قابلیت عبور آن از فضای فی مابین دو درب کابین و طبقه وجود داشته باشد , تهیه و تنظیم کرد .
یک آهن ربای تلسکوپی مشابه آنتن رادیو
تنظیم یک تکه نخ یا این که طناب نازک و سفت به ارتفاع حدود ۲ متر
همراه داشتن چراغ قوه قلمی و باریک
همراه داشتن یک تکه چوب نازک و بلند برای هدایت آهن ربا و دوری از چسبیدن آن به قطعات فلزی مسیر

بعد از گره زدن نخ به دور آهن ربا می‌توانیم کار را آغاز کنیم :

ابتدا کابین بالا بر را به پائین ترین طبقه ( اولی پایانه مانند , همکف , تحت زمین یا این که پارکینگ ) میبریم

برای ادامه کار به دو نفر نیاز است , یک نفر با فشار بر روی دکمه استوپ یا دور اوپن را فشار داده و در به عبارتی صورت نگه داردنفر دوم با به کارگیری از چراغ قوه محل کلید را در کف چاه کاوش می نماید .

بعداز دیدن کلید در کف چاه , با عبور آهن ربا و هدایت آن به سوی کلید , کارایی می‌کنیم آهن ربا را روی کلید انداخته
بعد از چسبیدن کلید به آهن ربا آنرا بالا میکشیم ( در صورتی در طول پائین و بالا بردن آهن ربا به قطعات فلزی درون چاه بچسبید , آنرا با چوب باریک یا این که آهن ربای تلسکوپی آزاد میکنیم )

پایان ۱۳۲ ساعت عملیات حریق نشانان برای بیرون کردن دو چاه کن از چاه

تهران – حریق نشانان تهرانی بعداز ۶ شبانه روز سعی دائمی و با گویش روزه سرنوشت توانستند اجساد دو خدمتکار چاه کن را از عمق چاه بیرون نمایند .
پایان ۱۳۲ ساعت عملیات حریق نشانان برای بیرون کردن دو چاه کن از چاه

این عملیات سنگین و نفس گیر از شامگاه روز سه‌شنبه پیشین در محله شیان در شمال شرق تهران آغاز شد و با گذشت بیشتراز ۱۳۲ ساعت به انتها رسید .
این اتفاق پیرو ریزش دیواره چاه در زیرزمین یک ساختمان مسکونی بنا شده در حیطه لویزان , خیابان شیان و گرفتار شدن دوکارگر که بابا و پسر بودند , اتفاق افتاد .
نجاتگران حریق آدرس فورا عملیات فشرده خویش را برای نجات این دو چاه کن آغاز کردند البته حالت فراوان پیچیده و طاقت فرسا مکان حفاری این چاه موجب شده تا عملیات طولانی شود .

با توجه به اهمیت این عملیات , ˈسید رضا خوش زاد ˈ مدیرعامل اداره حریق آدرس و خدمات ایمنی شهرداری تهران با حضور در محل واقعه از نزدیک نظاره گر عملیات نجاتگران حریق آدرس بود و دستوراتی هم برای تسریع در عملیات صادر کرد .
ˈ

فتح اله تیموری ˈ نائب رئیس عملیات اداره حریق آدرس تهران نیز به واقعه مدیران عملیات بخش ها پنجگانه عملیات این اداره از به عبارتی لحظات اول در محل رخداد حضور یافت و با محاسبه بی واسطه خویش بر طریق عملیات , حریق نشانان ونجاتگران حریق آدرس فرماندهی میکرد .

تیموری در رابطه این اتفاق اظهار کرد :

در کف پارکینگ این ساختمان چهار چاه در حوالی یکدیگر به صورت به طور کامل غیر اصولی حفاری شده و این در قوانینی است که ساختمان بر روی یک قنات کهن قراردارد و خاک محل هم بشدت سست است . همین مسائل منجر ریزش همیشگی دیواره این چاه و دغدغه چاه کنان شده بود .

تیموری افزود : این عملیات سنگین با چرخش حدود ۳۰ نفر از نیروهای مجموعه های نجات ۱۰ و ۱۲ اداره حریق آدرس و هم استفاده از سه جرثقیل , ۶ خودروی نجات , یک دستگاه بیل مکانیکی و بقیه امکانات ویژه کمک و نجات انجام شد .

او اظهار کرد : نجاتگران با حفر و به کار گیری از یک رینگ چاه تازه و مقاوم سازی آن سرنوشت بعد از ۷۲ ساعت پیروز شدند جسم بی جان یکی‌از چاهکن ها را که جوانی ۲۲ ساله بود از تحت خاک داخل چاه خارج آورند که امدادگران اورژانس حاضر در محل مرگ او‌را تائید و اعلام کردند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!