چگونگی رفع گرفتگی لوله های فاضلاب طبق حالت گرفتگی و مشکلات ایجاد شده از گزفتگی لوله

آموزش های جامع فنی

چگونگی رفع گرفتگی لوله های فاضلاب طبق حالت گرفتگی و مشکلات ایجاد شده از گزفتگی لوله

مشکلات گرفتگی لوله های فاضلاب اعم از مشکلاتی است که در هر منزل ای قابلیت چهره دادن آن موجود هست . گذشته از هر چیز به دلایلی میپردازیم که باعث گرفتگی لوله های فاضلاب می گردند .

رفع گرفتگی لوله های فاضلاب طبق حالت گرفتگی

گیر کردن مواد جامد داخل سیستم لوله کشی فاضلاب چه در آشپزخانه و گرمابه و چه در دستشویی سبب ساز گرفتگی می شود . این مواد جامد دربرگیرنده موی , ذرات خوراک , چربی , و پرت کردن دستمال های سرویس بهداشتی در خارجی هست . که در‌این‌صورت‌ با ریختن آب به اندازه فراوان می‌توانید از گرفتگی لوله دوری فرمائید . لوله های آشپزخانه هم عمدتا به دلیل رسوب چربی و ذرات غذا دچار انسداد می گردند . با رعایت کردن بیشتر و ریختن آب داغ بعد از شستن ظرفها می توان از گرفتگی لوله خودداری نمود . لوله بازکن , لوله بازکنی , لوله بازکنی غرب تهران

از سایر علت هایی که سبب ساز گرفتگی لوله می شود مشکلات در سیستم لوله کشی است . گذشته از مبادرت برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب , ابتدا می بایست دلیل گرفتی را مثل یک لوله بازکن ماهر بیابیم و آنگاه به یافتن راهی کلیدی برای لوله بازکنی فاضلاب میپردازیم .

چه مشکلاتی در سیستم لوله کشی باعث گرفتگی فاضلاب می شود؟

کارگذاشتن غلط سیفون و تعبیه ی نا مناسب آن , سبب ساز گرفتگی لوله خواهد شد . لوله بازکنی تهران , کمپانی لوله بازکنی
بکار رفتن لوله های چدن در سیستم لوله کشی که بعد از مدتی سبب ساز تولید رسوب شده و گرفتگی لوله ی فاضلاب را در ادامه خواهد داشت . برای از فی مابین بردن رسوبات لوله استعمال از فنر برقیتوصیه می شود . گرفتگی های دیگری هم به دلیل آسان انگاری پرسنل به وجود می‌آید : نظیر رفتن دوغاب به باطن لولها . این رسوبات هم با امداد فنر برقی از در بین میروند . لوله بازکنی جنوب تهران , لوله بازکنی شمال تهران

بکار بردن لوله های برزگ در سیستم لوله کشی فاضلاب هم منجر کاهش عمق آب در لوله ها شده و این فرمان باعث می شود آب کافی برای انتقال مواد جامد در لوله های فاضلاب جانور نباشد که خیلی زود سبب ساز گرفتگی لوله خواهد شد .

روش های اثر گذار رفع گرفتگی لوله :

بسته به میزان رسوب و گرفتگی , خط مش های گشودن لوله هم متعدد خواهد بود . بعضا از گرفتی با رویکرد های خانگی برطرف شده و نیازی به بکاربردن مواد شیمیایی نخواهند داشت . و بعضی دیگر با استفاده از مواد شیمیایی هم گشوده نشده و صرفا شیوه رفع گرفتگی لوله ی فاضلاب بکاربردن تجهیزاتی نظیر فنر برقی میباشد که‌این فرمان به وسیله موسسات لوله بازکنی انجام خواهد گرفت .

لوله بازکنی با پمپ کردن به امداد تلمبه ی دستی یا این که دستگاه تراکم هوا :

در صورتیکه مدام در منزلتان لوله ها در گیر گرفتگی می شود می‌توانید به یاری تلمبه ی دستی این گرفتگی ها را برطرف کنید . رفع گرفتگی لوله ها این چنین است که قبلی از کار لوله بازکنی تلمبه را روی حرارت قرار دهید تا قابل انعطاف شود بعد آن را روی رخنه‌ قرار دهید و آغاز به تلمبه زدن نمایید . لوله بازکنی با تراکم هوا

چنانچه گرفتگی لوله شدید باشد این کار بوسیله دستگاه تراکم هوا انجام می گیرد . تلاش دستگاه تراکم هوا بدین صورت است که با متراکم سازی هوای مو جود در لوله , سبب ساز رفع گرفتگی فورا ی آن خواهد شد . در حالتی که میزان حجم موادی که دورن لوله گیر کرده اند کم باشد , به امداد این دستگاه خیلی زود فعالیت لوله بازکنی انجام می‌گیرد . البته در شرایطی‌که گرفتگی به دلیل تجمع رسوبات باشد برای برطرف سازی آن و لایروبی لوله بایستی از فنر برقی برای رفع گرفتگی لوله ی فاضلاب استفاده کرد .

دستگاه فنرزنی برقی :

این دستگاه می‌تواند گرفتگی های شدید لوله های فاضلاب را تا عمق دوچندان برطرف کند . لوله ها پسلوله بازکنی با فنر برقی از مدتی مبتلا سوب میشوند . علی الخصوص در صورتی از مال چدن باشند . دستگاه فنر لوله بازکنی دارنده یک فنر قوی است که با رفتن به سوی جلو کلیه سدها و مانعها را در راه و روش لوله های فاضلاب بر میدارد .

بعد از پست کردن فنر به درون لوله ی فاضلاب , در شرایطی‌که فنر به مانعی برخورد کند بایستی با دست فنر را سوق دهی نمود و در جنبش بازگشت دستگاه لوله بازکن هم بایستی با دست فنر را عده نمود . فنرجمع کن دستگاه لوله بازکنی نقش متعددی در سهولت کار ندارد و این کار را خویش لوله بازکن بایستی انجام دهد .

با روش های کلی رفع گرفتگی لوله های فاضلاب آشنا شدید . حالا به طور جزئی تر لوله های فاضلاب ساختمان و روش های بازکردن آن‌ها‌را مورد بررسی قرار میدهیم . گرفتگی لوله عمدتا در مکان هایی نظیر آشپزخانه فیس می‌دهد که می بایست با اعتنا بیشتری مورد بررسی قرار گیرد .

رفع گرفتگی لوله ی آشپزخانه :

گرفتگی لوله های آشپزخانه به دلیل رفتن ذرات ریز خوراک و چربی به دورن لوله رخ می‌دهد . این که در‌این مواقع چه راهکاری بی آلایش تر و موءثر تر است برای شما کلیدی خواهد بود . حدالامکان استفاده از اسید برای بازکردن گرفتگی لوله ی فاضلاب آشپزخانه سفارش نمیشود . چون بکارگیری شیوه های خانگی و تلمبه ی دستی هم اثر گذار خواهد بود . به کارگیری ی مداوم از اسید لوله بازکن سبب ساز زخم وصال به لوله خواهد شد .

قبلی از انکه مبادرت به بازکردن لوله از روش ساخت مواد خانگی یا این که مواد شیمیایی کنید سعی بر از در میان بردن چربی ها نمائید . چربی در آب داغ ذوب شده و از میان خواهند رفت . پس یه خرده آب جوش داخل چاه بریزید . این کار را می‌توانید برای پرهیز از تجمع چربی پس از هر گشوده شستن ظرف ها انجام دهید .

بعد می‌توانید به یاری تلمبه زدن مبادرت به بازنمودن لوله فرمایید . روش به کارگیری از تلمبه ی دستی این است که به طور کامل رخنه‌ را بپوشاند تا جایی برای خروج هوا باقی نماند . آن گاه سینک را آکنده از آب نمائید و سپس آغاز به تلمبه زدن کنید . بعداز روستا توشه تلمبه زدن یا این که بیشتر , تلمبه را جدا کرده تا آب به دورن سینک منش یابد و گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف کند . لوله بازکنی با تلمبه ی دستی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!