بررسی اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی به جریمه های چشمی شهرداری

آموزش های جامع فنی

بررسی اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی به جریمه های چشمی شهرداری

ساعت ۲۴ – عده ای از کامیون‌داران و شرکت‌های پیمانکاری به « ارتقاء نرخ صادر شدن کارت‌های رفت و آمد , دریافت جریمه تخلف فارغ از ثبت تعداد سرویس های حمل پسماند ساختمانی به طور حدسی و چشمی» اعتراض کردند .

اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی

مدتی است آن‌چه شماری از کامیون‌داران و شرکت‌های پیمانکاری انتخاب «جریمه‌های چشمی و سوای مبنای رسمی و فقط بر طبق حدس و گمان» برای کامیون‌های حمل پسماندهای ساختمانی بوسیله ستاد پاکیزگی و نظافت شهر تهران می خوانند , موجب اعتراض این صنف شده‌است ; در حالی که برابر توافقنامه بین اتحادیه کامیون‌داران شهر تهران و مسئولان ستاد پاکیزگی و نظافت شهر تهران به روشنی تاکید شده که «برای دریافت کارت رفت و آمد مسیر برای کامیون‌ها ماهانه بایستی مبلغ ۶۰ هزار ریال پرداخت شود . » ولی به گفته کامیون‌داران این مبلغ برای هر سرویس حمل پسماند ساختمانی اخذ می گردد و رانندگانی که‌این میلغ را پرداخت نکنند برای هر خدمت از لحاظ اداره رئیس پسماند فاقد جواز تلقی شده و مبلغ ۳۰۰ هزار ریال جریمه میشوند ; البته آنچه موجبات اعتراض بیشتر را مهیا کرده این است که به گفته کامیون‌داران تعداد سرویس‌های حمل پسماند هر کامیون به طور «چشمی و حدسی» محاسبه می گردد و هیچ کاغذ و سندی بر طبق ثبت تخلف و علت جریمه و جزئییات آن ارایه نمی شود .

در همین رابطه عده ای از اعضای این صنف که از مراحل پیگیری قضیه از روش معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی اداره مدیریت پسماند شکایت دارا‌هستند , برای شنیده شدن خواسته‌هایشان به وسیله مسئولین شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران قضیه را با رسانه‌ای کرده و خواهان رسیدگی بدین زمینه شدند .

جزئیات روایت از چه قرار است؟

در همین رابطه یکی‌از روسای شرکت‌های پیمانکار حمل پسماند ساختمانی در تماسی با ایسنا , در تشریح اعتراضات رانندگان و شرکت‌ها می گوید : در سال ۱۳۸۹ توافقنامه‌ای با انگیزه ساخت هم بستگی راه و روش و تسهیل در انجام کارها حمل پسماندهای ساختمانی در بین ستاد پاکیزگی و شست و رفت شهر تهران به نمایندگی از اداره پسماند و اتحادیه کامیونداران شهر تهران انعقاد شد که در ادامه آن مسیرهای صادره تحت عنوان جواز رفت و آمد کامیون ها به کارت رفت و آمد مسیر تبدیل شد و قانون ها آن هم درین توافقنامه آورده شد و همه توافقات قبل کان لم یکن تلقی شوید .

او میافزاید : در‌این توافق دوران اعتبار کارت رفت وآمد مسیر برای کامیون های کوچک ( خاور ) به طور ماهیانه محاسبه و اخذ می شود و برای کامیون های بزرگ بر پایه ی اعلام اتحادیه محاسبه و به طور یکساله صادر و با اعلام ستاد , صاحب و مالک می بایست ظرف بازه ۱۵ روز به ستاد مراجعه کند و در صورت عدم مراجعه صاحب اتحادیه پاسخگو باشد . البته برای هزینه صادر شدن کارت رفت و آمد مسیر آمده است : «مبلغ صادر شدن هر کارت رفت وآمد مسیر برای خودروهای خاور ماهیانه ۶۰ هزار ریال است و هزینه هر کارت برای خودروهای بزرگ ماهیانه ۷۰ هزار ریال است همینطور جریمه همه خودروهای فاقد کارت رفت و آمد مسیر و یا این که خودروهایی که اعتبار کارت مسیر آن ها از دوران مجاز ( ۱۵ روز بعداز پایان اعتبار ) پیشین باشد در صورت بارگیری به ازای هر کامیون ۳۰۰ هزار ریال تحت عنوان جریمه خواهد بود . »

او با اشاره به یکی دیگر از بندهای این توافقنامه میگوید : در مسیرهای هزینه ای اگر که پیمانکار ضمن دریافت مجوزهای حتمی مبادرت به تخلیه محموله بارگیری شده از محل خاکبرداری به محل دیگری غیر از گود مجاز کند , می بایست بابت هر کامیون روزمره مبلغ ۶۰ هزار ریال پرداخت شود . در همین اکنون بعضی پیمانکاران گهگاه پسماندهایی مثل خاک رس دارا‌هستند که برای کارخانه های خشت موردنیاز است و مشتمل بر بند اعلام شده میگردند که چه بسا طومار ای برای معرفی کمپانی پیمانکار جهت انتقال به کارخانه خطاب به اداره مدیریت پسماند ارسال می نمایند البته اداره پسماند برای هر سرویس حمل پسماند و خیر ماهانه مبلغ ۶۰ هزار ریال را طلب می نماید که‌این بر خلاف توافق است .

جریمه نقدی

به ازای هر سرویس کامیون که‌این مبلغ پرداخت نکند متساوی ۳۰۰ هزار ریال جریمه برای شرکت پیمانکار در حیث گرفته می شود که مورد اعتراض موسسات قرار گرفته و بدتر آنکه برای رسیدگی به اعتراض آن ها برخی سوای ذکر عامل مستند , ارقام جریمه کم و یا این که مضاعف می شود . در صورت عدم پرداخت جریمه بوسیله شرکت پیمانکار صادر شدن کارت های رفت و آمد مسیر که به وسیله دفترها سرویس ها الکترونیک شهر انجام می شود برای شرکت متوقف می شود که حتما آن با اعتنا به تعهدات به کارفرمایان ضرر اکثری میبینند . در حالی که جریمه ۳۰۰ هزار ریالی فقط برای خودروهایی بایستی در لحاظ گرفته شود که سوای هماهنگی ستاد پسماند ساختمانی را در مکانی به جز گودهای مجاز و در مکانی که ما یحتاج صاحب و مالک آن باشد تخلیه می نمایند ولی تخلیه این پسماند بر روی آسفالت معابر علاوه بر پاک سازی دست‌کم مبلغ ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی را به همراه خواهد داشت و این در حالیست که گهگاه اداره غیر از جریمه رقم خورده و پاکسازی معبر , از آن ها برای کار تحمیلی در پروژه های شهرداری و حمل خاک هم استفاده می‌نماید .

به نقل از ایسنا , اعتراض دیگر این کامیون داران ارتقا ۵ هزار ریالی پرداختی های ۶ هزارتومانی جهت صادر شدن کارت رفت و آمد مسیر است که فارغ از تشکیل گرد هم آیی و توافقنامه تازه با اتحادیه و اطلاع آن‌ها انجام یافته شده‌است , در حقیقت برای صادر شدن کارت رفت وآمد مسیر هر کامیون می بایست ۶۵۰۰ تومان پرداخت نماید . در بند ۱۳ توافقنامه سال ۱۳۸۹ آمده است : همه مخارج نوشته شده در‌این توافقنامه به برگزاری گرد‌همایی ای در نصفه نخستین اسفند هر سال نرخ تازه انتخاب می شود و از نخستین سال آینده قابل انجام است و در صورت عدم توافق و تشکیل نشست نرخ تورم بانکی حیث و اجرا می‌شود .

با دقت به طرح این موضوعات , خبر نگار ایسنا برای پیگیری این مشکلات و روشن شدن ظریف بعد ها این مسئله را با مسئولین اداره مدیریت پسماند منطقه و شهرداری تهران مطرح کرد و متاسفانه به رغم پیگیری‌های صورت گرفته به دوران دوهفته‌ برای درج جواب مسئولین ذی‌ربط در جهت روشن شدن اذهان همگانی پاسخی اخذ نکرد اما با این حال ایسنا فراهم تکثیر جواب مسئولین ذی‌ربط است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!