عاقبت جولان زباله سوز ها در جنوب تهران چه می شود؟ آیا راه حلی وجود دارد؟

آموزش های جامع فنی

عاقبت جولان زباله سوز ها در جنوب تهران چه می شود؟ آیا راه حلی وجود دارد؟

زباله سوزی در تهران اعم از معضلاتی زیست محیطی است که علاوه بر ساخت بوی نامطبوع در آلودگی هوای شهر هم موءثر است . به گفته رییس سازمان محیط زیست شهر تهران بخشها زباله سوزی در تراز شهر شناسایی شده و برای آن‌ها پرونده قضایی هم ساخته شده شده‌است ولی شهرداری بایستی با جدیت این مسئله را پیگیری نماید به دلیل آنکه آشغال سوزی تهدیدی مقابل بهداشت همگانی است .

چرا شهرداری با یک متر ساختمان غیرمجاز برخورد می نماید

چندین روز قبل عیسی کلانتری – رییس اداره حفاظت محیط زیست – ضمن انتقاد از کارایی شهرداری در رابطه آشغال سوزی در شهر تهران اظهار کرده بود : چرا شهرداری با یک متر ساختمان غیرمجاز برخورد می نماید ولی مشکلات مرتبط با آشغال سوزی را نمی بیند . همینطور به گفته کلانتری در جنوب تهران ۶۰ حیطه آشغال سوزی موجود است .

محمدحسین مقیمی – استاندار تهران – هم به زمینه آشغال سوزی عکس العمل نشان داده و اظهار کرده بود : پسماندسوزی در تراز شهر تهران مغایر قانون است و هیچ کس حق ندارد در هیچ جای شهر پسماند را بسوزاند و همگی دستگاه ها , اداره ها و فرمانداری ها می بایست تمامی توان خویش را به کار گیرند و از این تخلف خودداری نمایند . در حالتی‌که قرار باشد پسماندسوزی در جایی صورت گیرد حتما می بایست این کار به تایید محیط زیست رسد .
او همینطور بابیان این‌که حقی برای پسماندسوزی در درون اطراف شهر تهران نیست , تصریح کرده بود : این زمینه به فرمانداران بخشنامه شده‌است و می بایست با جدیت آن را دنبال نمایند . پسماندسوزی حتما می بایست بیرون از اطراف شهر باشد .

خاکبرداری

عیسی فرهادی – فرمان‌دار تهران – هم در رابطه آشغال سوزی در شهر تهران گفته بود : در شرایطی‌که اطراف تهران و در شهرستان های دیگر چنین اتفاقی بیفتد و گزارش آن به ما رسد با فرمانداری های ذی‌ربط مکاتبه خوا‌هیم کرد تا برابر ضابطه با این دستور برخورد قاطع صورت بگیرد .

با اعتنا وجود تاکیدهای مسوولان مدنی خبررسیده است که در دو حوزه‌ جنوب تهران آشغال سوزی صورت می‌گیرد . محمد حسین بازگیر – رییس سازمان محیط زیست شهر تهران – در اعلام‌کرد و گو با ایسنا , با اشاره به این که پسماندسوزی جرم است و علاوه بر آلودگی هوا باعث پیدایش مشکلاتی برای مردمان می شود , تصریح کرد : سازمان محیط زیست شهر تهران و بقیه دستگاه های متولی در سعی می باشند تا عاملان آشغال سوزی را شناسایی و با آنان برخورد نمایند .
رییس سازمان محیط زیست شهر تهران ادامه اعطا کرد : متاسفانه آشغال سوزی به نحوی است که گاهی اوقات عاملان آشغال سوزی معین نیستند . بدین مفهوم که جمع ای در نقطه ای از شهر پسماندها را آتش می زنند , فورا محل را ترک می نمایند و آدرس از خویش بر جای نمی گذارند .

او بابیان این که در شهر تهران مناطقی از جنوب شهر سرگرم آلودگی های ناشی از آشغال سوزی میباشند , اعلام‌کرد : در ناحیه ۱۹خلازیر و حیطه ۱۸ تقی آباد زمین های اوقافی موجود هست که جمع ای به طور غیر مجاز دراین جا ها کار تفکیک ضایعات , بازیافت و آتش زدن مانده ی آنان را انجام می دهند .

به گفته بازگیر اینک دو پرونده در مراجع قضایی برای این مسئله درست شده شده‌است و چشم به راه هستیم تا عاملان آشغال سوزی در‌این بخشها به سزای کار خویش برسند .

رییس سازمان محیط زیست شهر تهران با تاکید بر این‌که یکی حق تقدم های ما در برنامه گشت و پایش , کشف کردن مکان هایی است که در آنجا آشغال سوزی می شود , بیان کرد : آشغال سوزها و ضایعات سوزها تهدید برعلیه بهداشت همگانی و سالم جامعه است . سازمان محیط زیست مسوول شناسایی این اشخاص و معرفی آنها به مراجع قضایی است .

بازگیر در پایان ذکر کرد : شهرداری تهران در حوزه مدیریت پسماند , مسوولیت بدون واسطه و اجرایی داراست و ما هم از این ارگان میخواهیم که قضیه آشغال سوزی را با جدیت پیگیری نماید .

شمع بندی یا تیرکهای مایل
خاکبرداری در تهران
شیب دار کردن دیواره خاک برداری
خاک برداری گود برداری , اجرای رمپ و تخریب
پله‌پله کردن دیواره خاک برداری
استفاده از تیرکهای مایل ( شمع بندی ) برای حفاظت جداره گود روشی است سنتی و مستقر که به طور تجربی اجرا می شود .

نکات حیاتی در اجرای شمع بندی :

قبلی از هر مدل شمع بندی , ابتدا به‌این نکته بسیا اساسی اعتنا شود که در اکثری مورد ها , نباید خاک برداری را تا رقوم پایانی انجام داده و آن‌گاه شمع بندی کرد ; به دلیل آنکه گذشته از شمع بندی شاید دیواره ریزش نماید .

خاکبرداری

خاکبرداری در تهران

شمع بندی و خاک برداری در صورت شایان توجه بودن عمق خاک برداری بایستی تراز ای و به طور تحت صورت پذیرد .
در آغاز می بایست خاک برداری اول را به طور پله پله انجام بخشید و آن گاه , نصیب بالا را , که خاک برداری آن تا مرز زمین انجام یافته , شمع بندی کرد .
بعداز آن , می توان قسمت ذیل پلکان را خاک برداری و مجدد شمع بندی کرد . نخاله ساختمانی – شمعهایی که براین اساس , در صدر و ذیل نصب می‌شوند , می بایست فوراً به طور خرپا به نیز متصل شوند , علاوه بر تراز بندی کردن خاکبرداری در عمق , خاکبرداری در جهت طولی هم می بایست سطح ای باشد ; به‌این صورت که می توان ابتدا قطعات به عنوان مثال چهار متری , قطعات بین آنها‌را خاکبرداری کرد و شمع بندی کرد .

 حمل نخاله – نیروی وارد بر هر شمع بایستی دقیقا محاسبه شود و شمع طوری پباده سازی شود که بتواند این نیرو را تحمل نماید . از‌آنجا که ارتفاع شمع فراوان است , شمع بایستی مدام به طور یک خرپا طراحی شود و در صورت فولادی بودن میتواند به صورت مثلثی باشد و خوب تر است راءس آن در زمین و قاعده آن در تماس با دیوار باشد ; زیرا دراین‌صورت قادر است دیوار را حفظ نماید و در زمین هم کمتر دست و پا گیر می شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!